Üzletberendezés

Mielőtt lakberendezésre adtam a fejem, 6 évig foglalkoztam üzletberendezések tervezésével és kivitelezésével és teljes körű bonyolításával.  Munkáim közé tartoztak konfekció üzletek, kávézók, pékségek, élelmiszerüzletek és a Mol benzinkút  hálózat shopberendezései. Rengeteg tapasztalattal a hátam mögött, ma már könnyebb helyzetben vagyok, ha felkérést kapok egy üzletberendezésre. Új munkáim között szerepelnek kávézók, gyorséttermek, prémium kategóriás élelmiszerüzletek és irodák.  Tavalyi évben indultunk a Szerencsejáték Zrt. zártkörű meghívásos pályázatán, ahol shopkoncepciókat kellett felállítani, ahol szintén sok tapasztalatra tettünk szert.

Design

Munkáinkra jellemző, hogy maximális kreativitással,  a legfrissebb trendek szerint, az aktuális színekkel és hangulatokkal hozzuk létre koncepcióterveinket. Sokszor a különböző stílusokat keverve, kapunk izgalmas és változatos hangulatokat.

Anyaghasználat

Anyaghasználatunkra  jellemző a változatosság és az egyre divatosabb természetes anyagok felhasználása, továbbá néhány régi felújított darabok alkalmazása is igen izgalmassá varázsolhatja az adott enteriört.  Mindemellett dolgozunk festett és dekorozott fafelületekkel, 3D-s mart fapenelekkel, hajlított üveggel, rozsdamentes anyaggal, rézzel, hajlítható gipszkartonnal  és faanyagokkal, Barissollal és minden egyéb újdonságra is nyitottak vagyunk. Fontos elmondani, hogy nem mindig a legdrágább anyagok miatt lesz egy üzletberendezés harmonikus, hanem sok esetben  költséghatékony anyagokból is összeállíthatjuk a megfelelő harmóniát, az  tény, hogy egy-két szebb és költségesebb darab azonban mindig meghatározó lehet. (egy csillár vagy pl. egy fotel)

Kivitelezés

Az eddigi kivitelezésekkel a hátunk mögött, elmondhatjuk, hogy kellő tapasztalattal rendelkezünk az  50 m2-es kávézótól a többszáz m2-es szupermarket berendezéséig .  Az utóbbi évek tapasztalata alapján, ma már kialakult szakembergárda segítségével végezzük munkáinkat. Előfordult már, hogy nem a mi festő-tapétázó ajánlatunk volt a legolcsóbb, és nem is mi nyertük a munkát. Az ügyfél a saját csapatát alkalmazva a munka felénél köszönte meg eddigi munkájukat. Addigra már az exkluzív tapétáknak több mint felét újra meg kellett venni és a munkát természetesen a mi csapatunk fejezte be, a Megrendelő számára is kifogástalan minőségben. Lefektettük a kivitelezés alappilléreit, melyek számunkra fontos támpontokat nyújtanak, a hosszú távú kapcsolattartásban. Az egyik legfontosabb, hogy csak minőségi munka kerülhet ki a kezeink közül. Többszörösen ellenőrizzük az elkészült termékek minőségét. Kínosan ügyelünk a szállítási határidők betartására, melyet egy ütemezett menetrend segítségével valósítunk meg.  Természetesen ennek ellenére is felmerülhetnek előre nem látható problémák a kivitelezés során, de ezeket kellő rugalmassággal kezeljük. A garanciális problémák pedig záros határidőn belül kijavításra kerülnek. Természetesen fontos, hogy mindezt egy értékarányos áron biztosítjuk Megrendelőink részére.

Irodák

Itt a megbízások főként a recepciós pultra, operátor és vezetői irodák berendezésére érvényesek. A fő szempontok pl. a recepció esetében az első benyomás, ezért itt mindenképpen egy látványosabb, a cég  arculatát is kifejező koncepciót kell kialakítani. Ezt a céglogó megjelenítésével, élénkebb színhangulattal, vagy akár egy különleges recepciós pult formájával érhetjük el.  A z operátor irodák legyenek ergonomikusak és költséghatékonyak. Ez sokszor az anyaghasználatban érzékelhető.  A vezetői irodákban azonban fontos az exkluzivitás. Itt a vezetőkről és a cégről is véleményt alkotnak a belépő vendégek, ezért itt a természetes anyagok használata javasolt, min t például egy fa íróasztal vagy pl. egy bőr szófa.

Kávézók

Ebben az esetben többször előfordult, hogy mire képbe kerülünk, az üzlet már ki van bérelve és ketyeg a bérleti díj, ezért egy viszonylag gyors tervezésre és kivitelezésre van szükség. Ezekben az esetekben ezt akceptálva, a kellő rugalmassággal állunk a Megrendelő által támasztott legfontosabb  igényekhez, és a mielőbbi megnyitást figyelembe véve alakítjuk ki koncepciónkat. Előfordult az is, hogy mire az Ügyfél látókörébe kerültünk, addigra már két-három tervezőcsapatot elfogyasztottak a legkülönbözőbb okok miatt. Ilyenkor az ügyfélre koncentrálva, nem magunkat próbáltuk megvalósítani. Lényeges, hogy hangulata, lelke legyen a kávézónak, hogy a jó kávé és croassaint mellett szívesen visszatérjenek a vendégek, mindemellett egyedi megjelenéssel is bírjon.

Gyorséttermek

Itt a cél szentesíti az eszközt alapon, a kis idő alatt, minél nagyobb vendégszámot  szeretnének a tulajdonosok megforgatni. Ehhez alkalmazkodva, igen kopás és időtálló berendezésre van szükség. Emellett szempont, hogy legyen az üzlet figyelemfelkeltő és érdekes, egy arra elhaladó, az éttermet nem ismerő járókelőkből is kíváncsiságot váltson ki és betérjen. Mint amikor egy ismeretlen bort leemelünk a polcról, és a címkéje alapján döntünk.

Premium élelmiszerüzletek

Ez már egy komplexebb és nehezebb feladat, de mindenképpen kihívás. Egy ilyen üzletben több szempontot is érdemes megvizsgálni, mielőtt belevetjük magunkat a tervezésbe. Fontos, hogy milyen környéken van az üzlet, kik látogatják, milyen korosztály és társadalmi réteg, egyszóval ez egy kis forrásmunkát is igényel, mint egy lakásnál. Rengeteg funkció jelenik meg egy ilyen üzletben, ezekre is alaposan fel kell készülni. Nem elég  kiválasztani egy hűtőpultot, hanem a technikai paraméterekkel is tisztában kell lennünk ill.  a vásárlók igényeihez  kell méreteznünk. Kereskedelmi útvonalakat kell kijelölni, ahol a vásárló a legtöbb áruval találkozik, ha csak egy pohár tejfölért is tér be az üzletbe. Nagy hangsúly kell fektetni az áru megvilágítására, a zöldségek és pékáruk rossz fénytesttel megvilágítva közömbössé tehetik a vevőt, míg egy jól kiválasztott fénytest felkeltheti az érdeklődését, még ha nem is szándékozott venni belőle. Tisztában kell lennünk, hogy honnan fogy a legtöbb termék és oda mit tehetünk ki. A kasszazónák kialakításának is tükröznie kell a várható átmenő forgalmakat. Ma már elkerülhetetlen a marketing kommunikáció és annak helyes felhasználása. Alapvető szempont a külső kirakatokban az utcafront felé történő kommunikáció és hogy, a belső termékcsoportok külön-külön kommunikáljanak és informálják a vásárlókat.